piątek, 30 listopada 2012

A psik !




Pogoda zostawia nam wiele do życzenia , a co za tym idzie my sięgamy po kolejną paczkę chusteczek .
Tak..to właśnie te ciemne strony jesieni ,a już niedługo zimy. 
Chyba każdy z nas musi przez to przejść przynajmniej raz w roku.
No i mnie trafiło teraz ;<
Trochę głupio z katarem ,lekką gorączką i kaszlem ,który też nie jest straszny udać się do lekarza .
Sami możemy o siebie zadbać !
A lekarz powie nam zupełnie to samo i da te same zalecenia.

Oprócz typowych lekarstw ,które możemy znaleźć w aptece są też domowe sposoby od których internet pęka !


Syropki .

z Cebuli.
Nie wiem jak Wy ,ale ja doskonale pamiętam jak mój tata robił mi syrop z cebuli na kaszel.
Nawet nie był zły ; p
Cebula zawiera siarkę , pektyny , glikozydy ,które mają działanie bakteriobójcze , jod - przeciw infekcją.
i oczywiście witaminy !
A, B ,C ;)

A przepis jest banalny !
słoik , cebula , cukier !

z buraka !
przyznam , że tego nigdy nie próbowałam ,ale działanie podobne jak u tego z cebuli :)
sposób przyrządzenia też nie jest skomplikowany :)
Tutaj znajdziecie instrukcje ;)
Burak


Mleko !

Moim faworytem jest to z miodem :)
możemy dodać jeszcze masło :)
a drugi wariant to mleko z masłem i czosnkiem..dla mnie fuuuj !
Podobno najlepiej sprawdzi się tutaj miód lipowy :)
[ ja tam używam ten jaki mam w domu ;p ]
a czosnek ..czosnek dobry na wszystko ,a na przeziębienie już na pewno :)
i to w każdej postaci , nie tylko w mleku :)

Cytryna !
Nasza piękna , którą dodajemy do herbaty lub po prostu jemy robiąc kwaśne miny ;)
Witamina C ! Cóż tu więcej mówić ;)

A co na katar ?
Wkładamy stopki do ciepłej wody z solą i wygrzewamy :)

Inhalacje !
Zioła..czego chcieć więcej :P 
i żegnaj zatkany nosie !
od razu się lepiej śpi :)

Nawilżajmy powietrze.
Kaloryfery dają nam suche powietrze , które podrażniają błony śluzowe nosa .
Mokre ręczniki na grzejniki i wietrzenie pokoju powinno pomóc :)

Kiedy mamy zapchany nos możemy też wąchać wyraziste przyprawy tj. pieprz , imbir , curry .
Możemy zjeść łyżeczkę albo dwie chrzanu :)

zapomniałabym o niezawodnych chusteczkach , które się mnożą i mnożą podczas kataru :P
Pamiętajmy ,że leczony katar trwa 7 dni , a nieleczony tydzień :P 


Gorączka ?
Okład rusza z pomocą !
Moczymy ręcznik w zimnej wodzie i kładziemy na czoło , kark.
Chłodna kąpiel również pomaga :)


Podstawa to koc , ciepłe skarpety i dużo snu :)

A jakie Wy macie sposoby na przeziębienia ? :)


Ania .





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz