czwartek, 27 września 2012

Bo o włosy trzeba dbać !






Piękne włosy to atut każdej kobiety. Wszystkie chcemy ,by lśniły jak w reklamach ,a zarówno były zdrowe.
Każda firma prezentując swój produkt zapewnia nas o niesamowitym działaniu , dzięki któremu nasze włosy odżyją i nabiorą blasku. Niestety bardziej skomplikowane nazwy wcale nie oznaczają lepszej jakości , tak samo im dłuższy skład na opakowaniu wcale nie oznacza lepszego działania. Dodatkowe męczymy nasze włosy prostownicą , lokówką czy koloryzacją.
Chciałabym Wam trochę opowiedzieć o pielęgnacji moich włosów , nie jest ona zbyt skomplikowana , a nawet myślę ,że połowa z Was robi to samo , a nawet więcej :)

Dawno , dawno temu [ jakieś 5 lat temu ] dostałam od rodziców na gwiazdkę prostownicę !
Cieszyłam się jak dziecko i tak właśnie przez prawie 5 lat prostowałam włosy prawie codziennie.
Wyjątkiem były wakacje i dni ,kiedy nie planowałam nigdzie wychodzić. Prostowanie było dla mnie obowiązkiem , który wykonywałam codziennie rano . W końcu pewnego zimowego dnia br. , dostałam lenia i wolałam poleżeć w łóżku 20min dłużej niż prostować włosy..no i właśnie od tego dnia prostownicy użyłam tylko 2 razy z czego jestem niesamowicie dumna. Niestety równie szybko zdałam sobie sprawę jak moje włosy zostały zaniedbane , jak wypadają , nie wspomnę o końcówkach.  Dodatkowo od paru lat farbuję włosy , średnio co 1,5 miesiąca.
Nadeszła więc pora ,aż zaczęłam bardziej dbać o swoje włosy. Na początku były to zwykłe szampony ,które miały odżywić włosy , zapobiegać łamaniu i wypadaniu. Ogólnie nie zauważyłam ,żeby to coś pomogło.Kolejnym punktem na mojej liście była skrzypovita ,którą biorę od prawie pół roku.  Poprawiła mi kondycję włosów jak i paznokci :) Faktycznie włosy przestały tak wypadać , czułam ,że są silniejsze. Jednak nadal było mi mało , więc postanowiłam wypróbować produkty firmy Biovax , a dokładnie maseczkę do włosów oraz serum.

  
I o tych produktach mogę powiedzieć same plusy.
Serum - piękny zapach , włosy błyszczą , rozczesywanie też jest łatwiejsze , włosy są miękkie , nie zauważyłam ,żeby też obciążały włosy :)
Maseczka - podobne zalety jak u serum , zapach i miękkie włosy :) im dłużej na głowie tym lepszy efekt , przynajmniej ja tak zauważyłam. Włosy są gładkie , mocniejsze . Skład nie zagraża naszym włosom i skórze - nie znajdziemy tam slsów i parabenów.

Podsumowując , odkąd przestałam prostować [ farbuję nadal ] i stosuję produkty wymienione wyżej , moje włosy są w coraz lepszej formie i sporo urosły. Nie zamierzam jednak przestawać szukać jeszcze lepszych sposobów by były jeszcze lepsze :)

A z podstawowych rzeczy co do ich pielęgnacji to :



  • myję je codziennie nie szarpie ich , kiedy są owinięte ręcznikiem
  • najpierw je delikatnie podsuszam ,a następnie zaczynam rozczesywać
  • na noc robię warkocza albo w inny sposób spinam włosy
  • chociaż raz dziennie czeszę włosy zaczynając od karku w stronę czoła
  • szampon..z tym bywa różnie , staram się kupować taki o niezbyt skomplikowanym składzie , bez sls ,ale też taki ,na który moje włosy będą dobrze reagować , więc jestem w trakcie poszukiwań i testów :)


    tak wyglądają moje włosy teraz, wybaczcie jakość , ale nie posiadam profesjonalnego sprzętu ;)


         


    Jestem bardzo ciekawa , jak Wy regenerujecie swoje włosy po zabiegach ,które je niszczą :)
    Może podzielicie się swoimi sposobami ? :)
    Ania ;)



1 komentarz:

  1. <3

    u mnie do wygrania dowolny ciuch, zapraszam na: http://madame-chocolate.blogspot.com/2012/09/konkurs-z-cyrkonia-fashion.html

    OdpowiedzUsuń